TjekDet Amagerbrogade 54 - 2300 København S
kontakt@tjekdet.dk | +45 93 89 12 44
Påvirker mediedækning af fake news borgeres modtagelighed for misinformation?
Forskningsartikel Nyheder om fake news får ikke folk til at stole mindre på medier. Det finder artiklen "Påvirker mediedækning af fake new...
Hvordan udbredes og begrænses misinformation under coronakrisen?
Podcast Professor Rebecca Adler-Nissen giver i denne podcast indblik i, hvordan hun undersøger udbredelsen af misinformation und...
Digital misinformation: Hvordan virker det egentlig?
Artikel Fremmede magter blandede sig i det amerikanske valg i 2016 ved at sprede misinformation. Ved valghandlingerne i Danmark ...
Opmærksomhed er mediernes handelsvare
Bog Opmærksomhed er det vigtigste aktiv på informations- og mediemarkedet, lyder det i “Opmærksomhedsøkonomien i mediemarked...
Forskerens problemer i misinformationens tidsalder
Forskningsartikel Misinformation bliver betragtet som en af de største sundhedsudfordringer af WHO. I “Three challenges of being a scienti...
Russisk påvirkning af amerikanske Twitter-brugere
Forskningsartikel Hvor stor effekt har politiske online-kampagner egentlig? Det bliver undersøgt i “Assessing the Russian Internet Researc...
Billedesubstitutter og visuel falsk historie
Forskningsartikel Billeder fra før internettets tid bliver brugt på sociale medier, hvor spredningen af mis- og desinformation stiger blan...
En nordisk model til politisk kommunikation?
Forskningsartikel Findes der en nordisk model for kommunikation? I “Introduction: A Nordic model for political communication?” bliver det ...
Nyhedsefterligninger
Forskningsartikel I artiklen “Mimicking News: How the credibility of an established tabloid is used when disseminating racism” analyserer ...