Foreningen TjekDet 2100 København Ø
kontakt@tjekdet.dk | +45 93 89 12 44
Det er dumt at tro, du er klogest
Forløb Hvis man tror at man har regnet det hele ud, er der en risiko for, at man faktisk slet ikke har gennemskuet noget som he...
Deepfakes: kunstig intelligens og visual literacy
Forløb Det er blevet lettere og lettere for folk at producere uægte videoer. Derfor introducerer dette undervisningsforløb elev...
Nettet gør dig ikke til idiot
Forløb Dette 2-lektioners forløb gør det klart for eleverne, at selvom vi hører meget om eksempelvis falske nyheder på nettet, ...
Kunstig intelligens: Snydt af computeren
Forløb Dette undervisningsforløb ser nærmere på, hvordan man kan analysere tekster, der ikke er skrevet af mennesker. Dem blive...
Fake news: Tænk før du deler
Forløb Undervisningsforløb til 7.-10. klasse, der skal lære eleverne om misinformation, disinformation, fake news - og hvordan ...
Digitale fællesskaber - fælles om den gode tone
Forløb Medierådet for Børn og Unge har skabt dette undervisningsmateriale, for at klæde elever i udskolingen bedre på til at ta...
Skal vi chatte? Digital kommunikation for de yngste elever
Forløb Undervisningsforløbet 'Skal vi chatte?' er opdateret fra 2018 hvor det hed 'Digital kommunikation'. Det er nu er nememre...
Sådan sætter coronakrisen fut i demokratiet og den demokratiske samtale under pres
Bog Forløb I månedsvis har demonstranter krævet, at regeringen løsner corona-grebet. Men det kræver selvkritik og vilje til at lytt...
Eleverne udarbejder en nyhed og undersøger, hvad der er objektivt
Forløb Video Mediernes rolle i forbindelse med formidling af blandt andet Covid-19 er i centrum for et nyt læringsforløb, der er udar...